سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گروه فرهنگی سردار خیبر
آن که عوض را باور کند ، در بخشش جوانمرد بود . [نهج البلاغه]
 
 

خاطرات سفر به کربلای ایران

شهیدان زنده اندو نزد پروردگارشان روزی می خورند .(سوره آل عمران_آیه 169)

این بار دفترم را گشودم به روی دریایی از محبوبیت ونور وعشق وصفا . قلب دفترم را از نور نورانی کردم . به راستی سفر به شلمچه کربلای ایران چه زیباست. وقتی که برای اولین بار پا در خاک شلمچه نهادم آن گاه فهمیدم که هیچ چیزی نبوده ونیستم و هیچ چیزی را به درستی درک نکرده ام وهمچنین فهمیدم که چه دیونی که بر گردن من هست که باید آنها را ادا کنم .  بی اراده اشک در چشمانم حلقه بست وبر گونه هایم سنگر گرفت چه زیباست اردویی با این عظمت وبا این شکوه وبا این همه نور. شلمچه بوی خون می داد وعطر وبویی از مهر وصفا . آری باز هم در ماشین روزگار سوار شدیم ودر جاده زندگی حرکت کردیم . به جایی رسیدیم که مظهر زلالی بود وپاکی، دوستی بود وصداقت، اروند رود، آن رودی که با خون شهیدان عطرآگین شده بود. چه زیباست وچه غمگین است،وقتی که به آب می نگری ووقتی که عظمت شهدا را در می یابی .آنگاه می فهمی که شهادت چه معنای زیبایی دارد.

این بار به طلائیه می رویم. خاک طلا وصداقت. پا برهنه در آن پای می گذاریم. به آرامی زیر لب ذکر می گوییم. آری طلائیه که حسی ازلطف وصفا، عشق به خدا ومعنویت است. دلم نمی خواهد از طلائیه دست بردارم اما چه کنم که واژه های خوب تمام شده اندو دستم وقلمم توان نوشتن ندارد. در ادامه به فکه می رویم .فکه ای که جنس آن از نور بود وصمیمیت ومعنویت چه زیباست فکه با شن های رنگارنگ وزیبایش. سلام بر هویزه وبر شهدای هویزه وبر سردار هویزه. پس از هویزه به دهلاویه می رویم خاکی که جای جای آن بو ونشان از دلاوریهای سربازان رشید اسلام را در خود جای داده وگویی هنوز مناجاتهای شهید چمران به گوش می رسد . اینک قدم هایم سست شده است راوی می گوید این منزل آخر است. آری چزابه . دستهایم را در شبکه های ضریح شهدای گمنام که از نیزارهایی تشکیل شده فرو می برم واز خدا می خواهم که به غربت شهدای چزابه این سفر را سفر آخرم قرار ندهد. ولحظه تلخ وداع... خاطرات سفر را در ذهنم مرور می کنم . صدای شهدا وراویان ومداحان را بر روی گوش هایم حک می کنم تا پاک نشود وفراموشم نگردد. آری براستی زیباست خاطرات سفر به کربلای ایران وآن را مانند لوح فشرده در ذهنم                  حک می کنم واز آن درس می گیرم ودرزندگی به کار می برم.
گروه شهدا ::: دوشنبه 86/12/13::: ساعت 7:26 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 14
بازدید کل : 148444
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره وبلاگ ::.
گروه فرهنگی سردار خیبر
گروه شهدا
بسم رب الشهدا والصدیقین به یاری خدا ومدد اهل بیت وبلاگ تخصصی شهدا با نام گروه فرهنگی سردار خیبر -زیر مجموعه کانون فرهنگی محبان المهدی راه اندازی شد با امید که بتوانیم مطالب شایسته ای در رابطه با شهدا وفرهنگ شهادت ارائه کنیم جز شهادت راهی نیست
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
گروه فرهنگی سردار خیبر
.:: لینک دوستان ::.
.:: لوگوی دوستان::.




























.:: نوای وبلاگ ::.
.:: فهرست موضوعی ::.
.:: آرشیو شده ها ::.
.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
کانون فرهنگی محبان المهدی
گروه فرهنگی سردار خیبر
گروه فرهنگی سردار خیبر