سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گروه فرهنگی سردار خیبر
دوستی، با شخص بی ادب، خالص نمی شود . [امام علی علیه السلام]
 
 

بسم رب الشهدا والصالحین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سیبل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

مروری بر زندگی پاسدار شهید مهذب و معلم اخلاق رحمت الله اوژن نیا

شهید رحمت الله اوژن نیا فرزند محمد علی در سال 1337 در شهر اصفهان در خانواده ای مسلمان ومتعهد وعلاقمند به اهل بیت عصمت وطهارت دیده به جهان گشود. از همان دوران کودکی همراه پدر به مساجد ومجالس عزاداری حضرت حسین ابن علی (علیه السلام) می رفتند وآن قدر علاقه از خود نشان می دادند که در هنگام بازگشت به منزل تمام مطالب رابدون کم وزیاد برای اهل منزل بازگو می کردند وهدف واعظ از این سخنرانی راگوشزد می کردند.

درسال 1342 در یکی از مدارس اصفهان ثبت نام وتحصیلاتشان را تا مدرک دیپلم ریاضی فیزیک ادامه دادند. نامبرده از هوشی سرشار برخوردار بود وضمن تحصیلات شروع به فراگیری مسائل دینی، تزکیه نفس وخودسازی نمودند. توجهی به مادیات وبی بند وباریها نداشتند. همواره به یاد خدا بودند وفرائض دینی ایشان ترک نمی شد. از سن 15 سالگی در منزلشان جلسات قرائت قرآن وشبها نیز با همشاگردیهای مسلمان ومتعهد خود به قرائت وتفسیر قرآن می پرداختند.از سال 53 همراه یکی از دوستان مذهبی خود(شهید محمد رضا خلیلیان) شروع به فعالیتهای ضد رژیم طاغوت کرده ونوارها وپیام ها وشب نامه های امام امت را در منزل تکثیر ودر سطح شهر توزیع می نمودند. در درگیریهای مردم مسلمان وانقلابی اصفهان با مزدوران سرسپرده حکومت طاغوتی، فعالانه شرکت داشتند ووسائل وتجهیزات منفجره را در منزل تهیه وبدست انقلابیون می رساندندومردم را جهت یاری رهبر کبیر انقلاب وامید مستضعفان جهان تشویق وبسیج می نمودند که چندین بار هم توسط مزدوران رژیم بازداشت وچون از ایشان اطلاعاتی به دست نیاورده بودند مجبور به آزادی ایشان شدند.

با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب درآمدند وهر چه فعالتر جهت دستاوردهای انقلاب می کوشیدند. با تشکیل سپاه پاسداران، وارد سپاه شدند ودر این ارگان انقلابی وجوشیده از بطن مردم مسلمان ومستضعف با علاقه وخلوص نیت شبانه روز خدمت نمودند. ایشان فردی متقی، صادق ودارای اخلاق ورفتار بسیار نیکویی بودند به طوری که برادران سپاه ایشان را معلم اخلاق لقب دادند همان طور که مردم پدرشان را در دوران جوانی وپس از آن به خاطر جوانمردی ها واز خودگذشتگی ها لقب پهلوان را دادند.

شهید رحمت الله اوژن نیا مرتب در کلاس ها ومجالس سپاه ومساجد وارگانهای مختلف شرکت وسخنرانی نموده واهداف انقلاب را گوشزد می کردند وجهت بالا بردن سطح آگاهیهای عقیدتی- سیاسی ومسائل روز سخن می گفتند . در محیط خانه وخانواده وخویشاوندان نیز یک معلم اخلاق بودند. در سال 1359 ازدواج کرده واز ایشان دو فرزند به یادگار مانده است. ایشان به امام عشق می ورزیدند ومی گفتند رمز جاودانگی درتاریخ پیروی از ولایت فقیه است وهمواره در همه کارها رضایت امام زمان (عجل الله) را سرلوحه ی برنامه ها می دانستند وعاشق شهادت بودند ومرتب سفارش می کردند که نماز جمعه ونماز اول وقت ترک نشود. در طول مدت خدمت در سپاه اصفهان به سبب اینکه شخص پاک ومتقی ولایقی بودند مسئولیتهای زیر به ایشان واگذار شده بود.

مسئولیت ستاد سپاه اصفهان- مدیر داخلی سپاه اصفهان- مدیر مسئول وسرپرست پرسنل وتحقیق وپیگیری دادگاه مبارزه با احتکار وگرانفروشی- مسئولیت انتظامات شهری اصفهان- مسئول آمار نهضت سواد آموزی و....

در این مدت چندین بار توسط ضد انقلاب ومنافقین مسیر ایشان شناسایی وقصد ترور ایشان را داشتند که به خواست خداوند ناموفق ماندند وبا هوشیاری برادران سپاه ومردم جریانها خنثی می گردد هر بار که قصد جان ایشان می شد مقاوم تر واستوار تر به خدمت ادامه می دادند ومی گفتند لیاقت شهادت نداشتم. بارها عازم جبهه حق علیه باطل گردیدند ولی به علت احتیاج در سپاه از ایشان درخواست شده بود که در سپاه اصفهان بمانند.

در مرداد 1362 با شور واشتیاق عازم جبهه اسلام علیه کفر گردیدند که ایشان دردارالخوئین به سمت مدیر داخلی لشگر امام حسین (علیه السلام) ودر مریوان به سمت مدیر سپاه پادگان مریوان انتخاب می گردند وهمواره در منطقه نیز جلسات اخلاقی- عقیدتی- سیاسی برقرار نموده وپاسخگوی سئوالات برادران منطقه بودند.

همانطور که خود خواسته بودند ومشتاق پرواز حقیقی به سوی ملکوت اعلی به طریق شهادت بودند در روز پنج شنبه به تاریخ 10/6/1362 (23 ذیقعده) ساعت 10 ونیم که شهر مریوان توسط بعثیهای کافر بمباران می شود در حالی که ایشان با یک آمبولانس به همراه دونفر از سرنشینان جهت یاری ونجات مجروحان به محل بمباران شده می رفتند در نتیجه ی حمله ی دوباره دشمن آمبولانس به کالیبر وراکد بسته می شود وایشان در سن 25 سالگی به آرزوی خویش می رسند وبرای ایشان آن لحظه ی فرهناک وپر مایه فرا می رسد وهمان طور که خواسته بودند آن فروغ باغ ملکوت محبوس در زندان تن رها وبه معوای خود شتابان

می رود.

 


گروه شهدا ::: دوشنبه 87/5/21::: ساعت 1:57 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 11
بازدید کل : 148525
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره وبلاگ ::.
گروه فرهنگی سردار خیبر
گروه شهدا
بسم رب الشهدا والصدیقین به یاری خدا ومدد اهل بیت وبلاگ تخصصی شهدا با نام گروه فرهنگی سردار خیبر -زیر مجموعه کانون فرهنگی محبان المهدی راه اندازی شد با امید که بتوانیم مطالب شایسته ای در رابطه با شهدا وفرهنگ شهادت ارائه کنیم جز شهادت راهی نیست
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
گروه فرهنگی سردار خیبر
.:: لینک دوستان ::.
.:: لوگوی دوستان::.




























.:: نوای وبلاگ ::.
.:: فهرست موضوعی ::.
.:: آرشیو شده ها ::.
.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
کانون فرهنگی محبان المهدی
گروه فرهنگی سردار خیبر
گروه فرهنگی سردار خیبر